Władze Bundesligi dojrzewają do istotnych decyzji. Niemiecka ekstraklasa w najbliższych latach może przejść kilka znaczących zmian. Pierwsze efekty widoczne będą już podczas nowego sezonu.
DFL poinformowało, że od kolejnej edycji rozgrywek w kalendarzu pojawią się mecze poniedziałkowe. Na razie będzie to tylko pięć spotkań rozpoczynających się o 20:30. Być może zwyczaj ten zakorzeni się na stałe.
Niemcy chcą być bardziej elastyczni, by sprostać wymaganiom telewizji. Dlatego też zrobiono kolejny wyjątek: pięć spotkań w sezonie zostanie rozegranych w niedzielę o 13:30. Tego dnia planowano zazwyczaj dwa mecze, pierwszy o 15:30 i drugi o 17:30 (ta pora została przesunięta o pół godziny). Wyjątki robiono jedynie wtedy, gdy kilka zespołów występowało w Lidze Europejskiej.
Klubom Bundesligi zależy jednak na tym, by nie rezygnować całkowicie z dotychczasowych rozwiązań. Kolejka będzie nadal zaczynać się w piątek o 20:30, a sobotnie mecze odbywać się będą o 15:30 i 18:30. Tradycja oraz przyzwyczajenia wciąż mają tam spore znaczenie. Nie wiadomo jednak, jak długo...
Walka z Anglikami
Po zachodniej stronie Odry są wyraźnie zaniepokojeni nową umową Premier League. Anglicy za prawa telewizyjne w latach 2016-2019 zagwarantowali sobie przeszło pięć miliardów funtów. Niemcy, delikatnie mówiąc, są daleko za wyspiarzami.
Cztery sezony Bundesligi warte będą 4,64 miliarda euro. Różnica jest ogromna. Dotychczas w zaledwie rok kluby występujące w Premier League otrzymały od telewizji niewiele mniej niż niemieckie drużyny przez pięć lat.
DFL ma plan, jak choć trochę to zniwelować. Częścią tej strategii są nowe godziny rozgrywania spotkań. Niewykluczone, że z czasem Bundesliga będzie możliwa do obejrzenia także w święta Bożego Narodzenia, a pory meczów staną się jeszcze bardziej zróżnicowane. Wszystko po to, by stacje telewizyjne mogły transmitować jeszcze więcej wydarzeń, a co za tym idzie – zapłacić jeszcze więcej pieniędzy.
Pomoc z Azji?
Niemcy od dawna zdają sobie sprawę, że maksymalizowanie wpływów z tytułu kontraktów telewizyjnych to konieczność. Prezydent Bayernu Monachium, Uli Hoeness przyznał, że niewykluczone jest ściągnięcie do klubu Chińczyka.
– Mój pomysł wygląda tak: kiedyś zawodnik z tego kraju trafi do Bayernu. Wówczas nakręci to olbrzymi popyt na FCB w Azji. Być może zaczniemy mecz o 14:00 naszego czasu, gdy w Szanghaju i Pekinie będzie tzw. "prime time". 300 milionów Chińczyków kliknie na swoje iphone'y i zapłaci jeden euro za obejrzenie spotkania. Możecie sobie wyobrazić, gdzie trafią te pieniądze – powiedział Hoeness, cytowany przez szwajcarski tabloid "Blick".
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (982 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.